ورود نمایندگان
X




تاریخچه برند GROVANA(پنجشنبه ۷ شهریور ۱۳۹۸)

 

 

تاریخچه‌ی "گراوانا" (Grovana)

در سال 1924 آقایان "هنس و والتر گروفلین" (Hans and Walter Groflin)  شرکت “H. und W. Groflin Uhrenfabrik AG” را تأسیس نمودند. در ابتدای امر، هدف از تأسیس این شرکت ساخت و تولید موتور ساعت بود.

در سال 1961 آقای "هنس گروفلین" (Hans Groflin) تصمیم گرفت که شرکتی  برای خود تحت نام “Hans Uhrenfabrik AG”  تأسیس نماید.

در سال 1970 شخصی به نام "ورنر بیترلی" (Werner Bitterli) شرکت فوق را خریداری نموده و آن را به “Grovana Uhrenfabrik AG” تغییر نام می دهد.

در سال 1971 رفته رفته تولید موتورساعت در این شرکت  رو به کاهش می گذارد و در همین حین به طور همزمان تولید ساعت، تحت برند "گراوانا" ((Grovana آغاز می گردد.

در سال 1980 صنعت ساعت سازی در کشور سويیس رو به افول می گذارد و دچار بزرگترین بحران در طول تاریخ خود می گردد و همچنین  تقاضا برای ساعتهای مکانیکی کاهش می یابد.  آقای "ورنر بیترلی" (Werner Bitterli) تصمیم می گیرد که مجموعه ی جدیدی را با موتورهای "آنالوگ کوراتز" به بازار ساعت عرضه کند که نهایتأ با موفقیت بزرگی مواجه می گردد.

در سال 1985 بواسطه‌ی افزایش تقاضای فراوان برای ساعتهای دارای موتور "آنالوگ کوراتز"، وسعت کارخانه برای اولین بالاجبار توسعه      می یابد.

در سال 1990 ساعتهای "گراوانا" ((Grovana به کشورهای اروپای شرقی و روسیه راه پیدا می کند.

در سال 1999 به منظور ذخیره سازی هر چه بیشتر ساعت و لوازم یدکی در انبار و هر چه زودتر در دسترس قرار دادن آنها به مشتریان  برای دومین بار وسعت کارخانه بالاجبار توسعه می یابد.

در سال 2001  "گراوانا" ((Grovana موافقتنامه ای را با شرکت "رویو تامن" ((Revue Thommen AG به امضاء می رساند که بواسطه‌ی آن مجاز می گردد برندی تحت نام "رویو تامن" ((Revue Thommen را تولید و به بازار عرضه نماید.

در سال 2002 موتورهای مکانیکی تحت قراردادی با شرکت "رویو تامن" ((Revue Thommen AG به مرحله ی تولید می رسد.  "گراوانا" ((Grovana تصمیم می کیرد که این نوع موتورها را تحت برند "رویو تامن" ((Revue Thommen AG بطور انحصاری به فروش برساند.  

در سال 2003  تصمیمی اتخاذ می گردد که برای سومین بار کارخانه توسعه داده شود که اینبار این توسعه در بخش فرآیند تولید می‌باشد.

در سال 2006 "گراوانا" ((Grovana اولین پیش نمونه‌ی موتورهای انحصاری خود را می سازد و این موتورها تحت نام "جی تی" GT (Grovana Tenniken) تولید می گردد.

در سال 2007 "گراوانا" ((Grovana اولین مغازه‌ی ساعت فروشی خود را در دو شهر "لیستال" (Liestal) و "بازل- لندشفت"                           ( Basel-Landschaft) درکشور سويیس را بازگشایی می کند.

در سال 2012  شرکت سهامی مشترک تحت نام "شرکت ساعت تامن" ((Thommen Watch Co. با تعدادی سهامدارتأسیس می گردد.

در سال 2013 به منظور دادن خدمات بهتر به مشتریان خود، "گراوانا" ((Grovana غرفه‌ی جدیدی را در نمایشگاه "بازل" (Basel) سويیس راه اندازی می نماید.

در سال 2014 "گراوانا" ((Grovana نودمین سال تأسیس خود را جشن می گیرد.